Sunday, 5 September 2010

Devils Xtreme race 2010


Je pátek večer kolem půlnoci a já se proplétám Prahou plně naloženým Transitem, po nějaké době bloudění vyzvedávám bráchu na letišti, který si sem zaskočil na týden z Norska. Společně vyrážíme na jih na letošní Devils. Devils Extreme race, každoroční největší creeková a myslím, že i celkově vodácká, akce Čech. Jen jednou za rok se vypouští voda z Lipenské přehrady a pod ní se tvoří tzv. Čertovy proudy.  Vzniká tak nejlepší vodácký terén v Čechách, obtížnosti WW IV ( na stupnici I-V).
Lenka, já a Hanka
Pro mě byli byl letošní extreme race premiérou. Vzhledem k tomu, že jsme přijeli až nad sobotním ránem, přišli jsme o páteční tréninky, a tak jsem závodní trať zkusila až v závodě. Ale musím podotknout, že Devils vlastně nejsou až tolik o závodění jako spíše o tom, že se lidé sejdou  a společně si sjedou tuhle českou lahůdku. A tak se i naše partička hned po závodě na Loučovicích vydala do těch "pravých" čertových proudů. Strašně jsem se těšila, protože jsem je nikdy předtím nejela, ale slyšela jsem o nich jen to nejlepší. A musím uznat, že je to prostě paráda! Vstupní peřej "vrata" stáhne většinu řeky do asi tak 4 metrové propuště  s ostrou zatáčkou na konci, což člověku rozpumpuje adrenalin hned na začátku. Dál řeka valí slušným tempem a rozhodně je dobrý chytat čistou lajnu. Řeka má ještě spoustu další těžších peřejí, ale pokud se na ně člověk necítí může je samozřejmě přenést. My přenášeli pouze Škvíru, která je nechvalně známá tím, že z ní lidé vyjíždějí (nebo vyplavávají)  se sedřenými kloubky a tvářemi, zlomenými pádly atd. No nic pro mě. Zbytek  řeky jsem si ale parádně užila, možná i díky tomu, že jsem se na nic nešla koukat a nechala si to rovnou od někoho najet a tak byl adrenalin ještě o stupýnek vyšší:) Když člověk neví do čeho přesně jede, tak se o to víc snaží a o to má lepší pocit, když to zvládne přesně tak,  jak chtěl!

na Loučovicích při závodě

 Celý víkend se nesl v perfektním duchu. Celá tahle akce se mi strašně zalíbila a všechno co jsem o ní do té doby slyšela byla pravda. Je to pohodová akce plná perfektního pádlování, pohodového závodění, neskutečně obrovského večírku a hlavně báječné nálady, která se tak nějak všude kolem vznáší.

pár dalších fotek zde

No comments:

Post a Comment